Friday, November 12, 2010

geram!

selalu mendengar jeritan anak jiran aku di belakang rumah.kadang aku tertanya tanya..kenapa ibu bapa dia snggup perlaku kan ank dorang sedemikian..jelas sekali pukulan mereka(ibu bapa kanak2 tersebut) bukanlah pukulan biasa..bknlah ingin cmpur urusan peribadi mereka..tapi wajarkah aku sebagai penduduk setempat dan hanya mendiam diri mendengar atau melihat mereka memukul anak2 mereka sesuka hati mereka.aku tidak sampai hati mendengar lagi sehingga aku dengan sekuat hati menjerit sudah lah!!! ibu bapaku terkejut bila dgr aku menjerit dan bertanya kenapa aku menjerit tiba..kemudian ibuku dtg ke dapur dan mendengar sendiri apa terjadi.mmg teruk ape yg mereka lakukan pada anak2 mereka.bukankah mengajar anak itu sebenarnya elok tapi tidak lah sampi tidak berfikir secara waras untuk menyelesaikanya.kadang2 tu,hanya masalah kecil sahaja menjadi bahan pukulan mereka.ingin je aku report polis atau hubungi talian nur..tai ibu bapaku takut jikalau org tua bdak tersebut akan mengamuk dan akan mengamuk ke rumah rumah yg lain.tapi sekali lagi aku dengar,,aku x kan teragak agak utk buat aduan!

geram!

selalu mendengar jeritan anak jiran aku di belakang rumah.kadang aku tertanya tanya..kenapa ibu bapa dia snggup perlaku kan ank dorang sedemikian..jelas sekali pukulan mereka(ibu bapa kanak2 tersebut) bukanlah pukulan biasa..bknlah ingin cmpur urusan peribadi mereka..tapi wajarkah aku sebagai penduduk setempat dan hanya mendiam diri mendengar atau melihat mereka memukul anak2 mereka sesuka hati mereka.aku tidak sampai hati mendengar lagi sehingga aku dengan sekuat hati menjerit sudah lah!!! ibu bapaku terkejut bila dgr aku menjerit dan bertanya kenapa aku menjerit tiba..kemudian ibuku dtg ke dapur dan mendengar sendiri apa terjadi.mmg teruk ape yg mereka lakukan pada anak2 mereka.bukankah mengajar anak itu sebenarnya elok tapi tidak lah sampi tidak berfikir secara waras untuk menyelesaikanya.kadang2 tu,hanya masalah kecil sahaja menjadi bahan pukulan mereka.ingin je aku report polis atau hubungi talian nur..tai ibu bapaku takut jikalau org tua bdak tersebut akan mengamuk dan akan mengamuk ke rumah rumah yg lain.tapi sekali lagi aku dengar,,aku x kan teragak agak utk buat aduan!