Thursday, November 10, 2011

korea bab 1

salam,
da lama aku x update blog aku kan...ye la sibuk je memanjang dengan banyak perkara yg rumit utk diselesaikan..aduh~ Hanya Allah yg tahu betapa kusutnye hidup aku dlm bulan Oktober ini~
permulaanye mmg best becoz aku dpt g oversea pada autumn season...dan berharap sgt dpt pergi di lain musim~ Insyallah... ^,^
terima kasih to mak and ayah kerana support all the expenses...all the experience at that moment i won't forget it..

ok lah...mari aku ceritakan penglaman aku ke Korea.Korea mmg tempat yg best untuk dikunjungi..dan negara dorg aman..x seperti yg kita dengar perang2 tu,,,mmg ade perang tahun lepas antara north korea and south korea tapi negara dorang still aman.perjalanan memakan masa juga la...yang aku ingat aku bertolak jam 1petang dn smpi dlm jam 11 mlm (wktu korea..kalau kat Malaysia jam 10 mlm)..dalam perjalanan tu,mcm2 ragam aku tengok dlm flight..oleh kerana aku naik airbus...aku dok bahagian tengah2..dikelilingi orang korea yg nk balik kampung and orang putih nk melancong...paling kelakarnya,,,sepanjang perjalanan tu aku dan ibu(ibu susu) terbau satu gas beracun yg sgt2 busuk...first tu mmg aku leh tahan la...tp lau da sepanjang perjalanan drpd kuala lumpur ke korea,mmg melampau la kan...satu kapal bau gas tu...hehehhe....kelakar tgk reaksi masing2 dngan bau gas tu...sampai yg tertido tu terganggu tido dye dek gas tu...dalam hati aku ckp..haih...sape la x pandai nk keluarkan saham tu...kalau keluarkan memang berbaloi...sebab MENGUNTUNGKAN!!hehehhehe...

sesudahnye sampai ke sana..kitorang kene amek luggage jauh drpd lokasi turun..kene naik satu tren(laju woooooo)..mcm kat KLIA gk tren nye,,,tp tu tren khas nk amek beg..slom tu kitorang kene isi immigration form..punyelah mengantuk!pastu beratur kamain panjang,,,adehhh~

then naik bus drpd airport incheon ke hotel...ade la dlm 15 minit jauhnye...best!koz tgk permandangan malam kat korea...sekali keluar dr airport sejuk giler babeng,,ade la dlm 12c time tuh..huhu =,="

INCHEON,KOREA AIRPORT

tengok gaya ayah aku yg x bleh blah.hehhehe...

ni la adek aku,,,aqila(mule2 x mo ikut,,,last2 ikot gak,,,hehhe)

aku dan ibu(selebet giler minah baju pink ne!)
permandangan diatas awan biru

sesudah smpi ke hotel,,,kitorang pon rehat la...penat owh...dlm kpl terbang,,,asyik duduk je..
kitorang dok kat hotel Eungwal ke Eungwang...x ingat..hehehe tapi best la sebab hotel tu dekat ngan kampung dan kite dpt tgk bagaimana rupa kampung di korea..

satelite city,seoul korea
uri appa,amma(tuan hj ab rahman and puan kalsum)

permandangan kawsan kampung di tingkap otel
hotel dye mmg simple,,,,x yh pakai ekon,,buka tingkap je terus beku...
ni la lokasi pergambara wniter sonata...Familiar x?

esoknye pagi2 jam 5 kene dikejutkan,,sebab nk pergi melawat lokasi pegambaran WINTER SONATA kat Naminara Island...perjalanan x smpi pun 15 minit...memang best! feri dye besar,laju dan org korea mmg ramah! da smpi sana bnyk la lokasi yg dpt tgk dimana Jun Sang ngan Woo jin bercintan cintun..hehehe...tempat dorang Kiss2 pun ade...hehehhe(mode gatal telah tibe...astaghfirullah!)
pastu,masa ni kan musim luruh...byk pokok2 yg hijau kekuning orenan...(wah kau...bahasa jiwa bangsa betol la!) cantik sgt! sampai aku berposing2 tangkap gmbr dengan alam ciptaan tuhan ini..Subhanallah! makr ayah aku sakan berjalan...dye orangsmpi xingat anak dorang ne...hehehe..
pengalaman yg best g cni...apstu kitorang bergmbr ngan budak2 korea...dorang ramah dan ade yg pemalu..hehehhe...tp sumpah best!walaupun cuaca agak sejuk tp matahari terik tas kepala rase mcm dlm bilik pasang ekon gk la...yg x syok nye,,,hotel dorang x de services iron...so,aku dok la pakai tudung yg same...tension!huhu,,, T,T

ok lah...aku pun da mengantuk...len kali aku update ape lagi yg best kat korea ek?hehhehe..
wasalam ^,^

korea bab 1

salam,

INCHEON,KOREA AIRPORT

tengok gaya ayah aku yg x bleh blah.hehhehe...

ni la adek aku,,,aqila(mule2 x mo ikut,,,last2 ikot gak,,,hehhe)

aku dan ibu(selebet giler minah baju pink ne!)
permandangan diatas awan biru

satelite city,seoul korea
uri appa,amma(tuan hj ab rahman and puan kalsum)

permandangan kawsan kampung di tingkap otel
hotel dye mmg simple,,,,x yh pakai ekon,,buka tingkap je terus beku...
ni la lokasi pergambara wniter sonata...Familiar x?